יום שני, 2 בנובמבר 2015

ייפוי כוח - דרכי הביטול - משרד עו"ד נועם קוריס

בס"ד

ייפוי כוח – דרכי הביטול מאת מאיר סגל

משרד עו"ד נועם קוריס ושות'

ייפוי כוח הינו חלק מדיני השליחות, בו שולח מייפה כוחו של שלוח בנושא מסוים.
מאמר העוסק בשאלה מה הם סוגי ייפויי הכח וכיצד ניתן לבטלן.



מהו הסכם ממון?
נכתב על ידי <a href="https://www.articles.co.il/author/44290">עו''ד יעל אדר</a>


הסכם ממון הקרוי גם "הסכם טרום נישואים" ו/או "הסכם קדם נישואים" הינו הסכם משפטי לכל דבר ועניין ומטרתו היא אחת, להסדיר את כל נושא חלוקת הרכוש בין בני הזוג במידה ויחליטו להיפרד ו/או להתגרש.
זהו הסכם שלמעשה עריכתו נעשית בכמה מצבים, יש ובני זוג עורכים הסכם בטרם קיום טכס החתונה, יש ובני זוג עורכים הסכם ללא נישואין כלל, ויש כאלו שעורכים הסכם לאחר החתונה, כאשר ישנם הבדלים מהותיים בין עריכת הסכם לפני הנישואין ובין שאחרי........
בהסכם הממון למעשה נקבע מהו הרכוש שיש לכל צד ומה יעשה עימו בעת הפרידה ו/או הגירושין, הסכם ממון הוא הסכם למעשה הצופה פני עתיד והוא זה שלמעשה יקבע כיצד יחולק הרכוש בין בני הזוג לאחר הפרידה.
הסכם ממון יכול להסדיר את כל נושאי המחלוקת ולאו דווקא את נושא הרכוש בלבד, ניתן להסדיר את נושא המזונות, המשמורת,ועוד נושאי רבים אשר נוצרת עליהם מחלוקת.
יצוין, כי הסכם ממון שנערך לפני טכס החופה והקידושין יש לאשרו בפני עו"ד שהוא גם נוטריון, אם הסכם הממון נערך לאחר טכס החופה והקידושין אזי יש לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה שכן אם אינו מאושר למעשה אין לו כל תוקף, בני זוג העורכים בניהם הסכם ממון ואין בכוונתם להינשא אינם חייבים לאשרו בבית המשפט אם כי בעיני רצוי וכדאי.
הסכם כזה נפוץ בעיקר בין בני זוג שמעמדם המשפטי הינו מעמד של "ידועים בציבור" וכן בהמון מקרים של נישואים פרק ב' כשלכל צד יש ילדים מהזוגיות הקודמת וכל צד הביא עימו רכוש נכבד מהזוגיות הקודמת, במקרים כגון אלו הכרחי בעיני לערוך הסכם שכזה.
כאשר הסכם כזה נחתם בין לפני החתונה ובין שאחרי הוא מונע מחלוקות והתדיינויות רבות בבתי המשפט בכל הנוגע לרכוש בני הזוג וכך מוצאים עצמן בני זוג השואפים להיפרד ו/או להתגרש מפרקים את הזוגיות ללא מלחמה וללא הוצאת כספים מיותרת לעורכי הדין.
אז.......... גם אם אתם בשיא ההתרגשות לפני החתונה, או אולי נשואים באושר כבר תקופה ארוכה מאד או אולי יצרתם לעצמכם תא משפחתי בשנית הקרוי פרק ב' או שסתם בא לכם לחיות בזוגיות ויש לכם נכס שעבדתם רבות להשיגו , כדאי שתקראו על ההסכם שיוכל למנוע מכם לא מעט צרות בעתיד.
אל תפחדו לערוך הסכם ממון אפילו אם נדמה שזה אולי "קצת מעליב" או "לא רומנטי במיוחד" דעו שהסכם ממון הוא למעשה תרופה מקדימה לכל "מלחמות הגירושין" הידועות לשמצה.
האמור לעיל אינו מהווה חוו"ד משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי הולם.

  כותבת המאמר:  יעל אדר עו"ד ומגשרת, מומחית לדיני המשפחה,   והוצאה לפועל בכל שאלה ניתן לפנות לטל' 050-2592500 או לפנות במיילyaelas@netvision.net.il

מקור המאמר:<a href='http://www.articles.co.il/article.php?id=163922'> articles.co.il</a>
האמור אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי

אודות משרד עו"ד נועם קוריס ושות'
·          
מאמרים פרי עטם של צוות משרד עו"ד נועם קוריס
מאמרם מאת עו"ד נועם קוריס
מאמרים מאת עו"ד 
נועם אברהם
מאמרים מאת עו"ד 
נועה מאיר

עו"ד על משרד עו"ד נועם קוריס ושות:

נועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריסנועם קוריס



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה